اهمیت کوچینگ در پاندمی آتی جهانی در حوزه سلامت روح و روان

۱۱ بازديد

کووید ۱۹، کوچینگ را متحول کرده است

در هفته‌های منتهی به قرنطینه کرونا ویروس در انگلستان، استرس زیادی در خود احساس می‌کردم و معمولاً، شدت استرسم بسیار زیاد و صادقانه بگویم، وحشت‌انگیز بود. بااینکه پذیرش این موضوع سخت بود، اما فهمیده بودم که سلامت روحی‌ام در وضعیت خوبی قرار ندارد. خوشبختانه، این احساسات دیری نپاییدند و به‌سرعت روحیه مثبت خود را بازیافتم. من با گوش دادن به گفته‌های دیگران می‌دانستم که فقط من نیستم که آن مشکلات روحی را تجربه می‌کردم. اکنون افراد زیادی هستند که درباره مشکلات روحی مرتبط با کووید ۱۹ خود صحبت می‌کنند.

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

جهانی که ما می‌شناسیم هرروز تغییری را در خود تجربه می‌کند و کماکان، رواج بیماری‌های روحی نیز در حال شدت گرفتن است. کووید ۱۹ با تشویق کوچ‌ها به اینکه سلامت روان افراد را نیز مدنظر داشته باشند، تحولاتی در کوچینگ پدید آورد. کوچ‌هایی که تا پیش‌ازاین کاری به‌سلامت روان مراجعین خود نداشتند. ولی شمار کوچ‌هایی که طی این دوران از جا برخاسته و از سلامت روان حمایت کرده‌اند من را حقیقتاً تحت تأثیر قرار داده است. امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

درگذشته‌های نه‌چندان دور، یعنی دوران پیش از کووید 19، برآورد می‌شد که تا سال ۲۰۳۰ مسئله سلامت روان هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۶ تریلیون دلار آمریکا بر اقتصاد جهان تحمیل کند. با ظهور یک پاندمی ویروسی در سرتاسر جهان و بالا گرفتن پیش‌بینی‌ناپذیری‌ها و بی‌ثباتی اقتصادی و به دنبال آن ابهامات جهانی و بی‌سابقه، سلامت روان انسان‌ها با شرایط بدتری مواجه شد. در حقیقت، برخی از کارشناسان سلامت روان بر این باور هستند که وقتی جهان (به‌درستی) مشغول درمان مبتلایان به کرونا ویروس و کاهش میزان انتقال آن بود، به مسئله حمایت روانی از مراجعین توجه کافی نشد. درنتیجه، سازمان بهداشت جهانی سلامت ناکافی روانی را به‌عنوان پاندمی آتی جهان معرفی کرد.

آموزش فن بیان در همدان

پژوهش‌های من در دوران تحصیلات تکمیلی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، به موضوع کوچینگ و سلامت روان پرداخته بود. یافته‌های من نشان می‌دهند که اگر مراجعین از سلامت روانی کم و / یا سلامت جسمی پایینی برخوردار باشند، کوچینگ با چالش‌های مهم و بی‌شماری مواجه می‌شود. دریافتم که بسیاری از کوچ‌ها می‌خواهند «کل» مراجعه‌کننده را کوچ کنند و اگر فکر کنند که این کار به نفع مراجعه‌کننده و اهداف آن‌ها است، این «کل» مدنظر آن‌ها شامل سلامت روان نیز خواهد شد. این افراد، همگی، نگران شکسته شدن مرزهای کوچینگ، ارجاعات شتاب‌زده و مورد شکایت واقع‌شدن هستند.

برخی از کارشناسان اقتصاد جهانی در (World Economic Forum) بر این باور هستند که در سطح جهان، روند نزولی معنی‌دار و مستمری در وضعیت سلامت روان افراد در حال وقوع است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، سلامت ضعیف روان تبدیل به مسئله‌ای عادی در کوچینگ خواهد شد. کوچ‌ها نمی‌توانند همیشه به مراجعین مراجعه کنند. کووید ۱۹ ایجاد تغییر در روش‌های کوچینگ را تسهیل کرده و آن را به شکلی درآورده است که کوچ‌ها واکنشی مثبت به آن داشته‌اند، مرزها را پیچیده‌تر و استانداردها را حرفه‌ای‌تر ساخته است.

مشاوره مدیریت در همدان

اطلاعات جدیدی که از گوگل ترندز به‌دست‌آمده بیانگر این موضوع است که از زمانی که قرنطینه به یک واقعیت بدل شد، کاربران گوگل واژه استرس را بیشتر از افسردگی در این موتور جستجو کرده‌اند. بااینکه این داده‌ها فقط نشانه‌هایی از گرایش‌های اجتماعی کاربران را نشان می‌دهد، اما زمانی برای مهارت‌اندوزی بیشتر و اطمینان یافتن از این موضوع به کوچ‌ها بخشید که آیا روش‌های کوچینگ آن‌ها در تناسب با اهداف آتی آن‌ها هست یا خیر؟ کوچ‌ها با دانستن این مسئله که اکثریت مراجعین دچار استرس شده‌اند باید مطمئن باشند که می‌توانند نشانه‌ها را شناسایی کنند، می‌دانند که چگونه به‌سلامت روانی مثبت آن‌ها کمک کنند و البته، باید زمان مناسب برای مراجعه را نیز پیدا کنند.

آنتونی گرانت در سال ۲۰۰۹ اسنادی منتشر کرد که نشان می‌داد یکی از تأثیرات جانبی و مزایای روش کوچینگ، رفاه بیشتر در محیط کاری است. کوچینگ در زمان پاندمی کووید ۱۹ ثابت کرده است که این مزیت، موردی ضروری و پر تقاضا است. سازمان‌هایی که برای حفظ سلامت روان و رفاه جسمی افراد اقدام به استخدام کوچ می‌کنند نیز جریانی اصلی و مهم را در نظام کوچینگ پایه‌گذاری کرده‌اند.

آموزش اقتصاد رفتاری در همدان

اگر آمارهای منتشرشده صحت داشته باشند، بنابراین برای بقای حرفه‌ای در محیطی که تغییرات را با سرعتی بالا تجربه می‌کند، توسعه یک فرهنگ کوچینگ حرفه‌ای که مسئله سلامت روان را نیز در بربگیرد یک ضرورت به شمار می‌آید. کووید 19 کوچینگ را دچار تحول کرده است. امیدوارم که کوچ‌ها به تنوع بخشیدن به مهارت‌های خود و کسب مهارت‌های جدید و نیز برآورده سازی نیازهای سلامت روانی همه مراجعین خود ادامه بدهند.

تا به اینجا ثابت کردیم که ما از عهده این کاربرمی آییم.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.